Eerste dagen van de roadtrip - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Lotte Welie - WaarBenJij.nu Eerste dagen van de roadtrip - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Lotte Welie - WaarBenJij.nu

Eerste dagen van de roadtrip

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Maart 2010 | Verenigde Staten, Davis

Hallo allemaal!!

Hoe is het met jullie? Met mij en pap gaat alles goed ondanks wat kleine dingetjes....
1. Papa's bagage is na 3 dagen nog niet gearriveerd. Ze zijn de backpack kwijt geraakt ergens tussen Munchen en San Francisco... Echt super stom! Misschien komt het nog boven water en wordt het nog gebracht, maar anders is het vette pech... Gelukkig zaten alle belangrijke dingen in de handbagage.
2. We konden gisteren geen kant op omdat er aardverschuivingen waren waardoor de weg was geblokkeerd. Gelukkig was er een gezellige inn waar we konden eten en slapen. We hadden geen bereik met mijn mobiel, de telefoonverbinding van de inn was ook verbroken door rotsen en zand, en op een of andere manier deed internet (via sateliet) het ook niet... Dat dat nog mogelijk is in Californie ;) Vanochtend was een helft van de weg weer open dus we konden verder... Op de andere weghelft lag nog een hele berg stenen en zand.

Nu het begin van de roadtrip! We zijn begonnen in San Francisco. Ik (L) had een ticket voor Alcatraz en ben in de stromende regen naar de gevangenis gegaan. Maar ik ben niet van suiker en mn regenpak werkt nog goed, dus ik was erg onder de indruk van "the rock". De tour (mbv koptelefoon met uitleg) was erg interessant.
Daarna ben ik naar de bios gegaan: "Blind side" met Sandra Bullock. Draait die al in Nederland? Echt een aanrader!
Toen kwam mijn vader en zijn we de dag erna San Francisco gaan verkennen! Eerst naar Fisherman's Warf en Pier 39 met de zeeleeuwen. Daarna fietsen gehuurd en over de Golden Gate Bridge gefietst! Super vet! Zie foto's... We hebben zelfs dolfijnen gezien vanaf de brug :)

De dag erna gingen we de huurauto ophalen en zijn we naar Highway 1 gereden, om langs de kust naar het zuiden te gaan. De uitzichten waren geweldig! We hebben zeehonden, zeeleeuwen, zee-olifanten en pelikanen gezien!

Vanochtend zijn we het binnenland in gereden. Wat een verschillende landschappen! Eerst bergen met struiken en bomen, toen heuvels met mooie bloemen, daarna een platte vallei en tenslotte een woestijn met 'joshua trees' (aparte bomen). Nu zitten we in een inn met 2 kingsize bedden en per ongeluk zit er ook een zwembad en mini-sauna bij.. heerlijk!

Morgen gaan we naar de Grand Canyon... we hebben er zin in!

Liefs Lotte en Albert

PS. Voordat ik vertrok uit Davis, ben ik nog een dagje met de fiets in de bus naar Sacramento gegaan. Dit is de hoofdstad van Californie. Ik ben naar The Capitol geweest, maar helaas was Arnold Scharzenegger niet in zijn kantoor. De bewaker heeft wel zijn visitekaartje aan mij gegeven, dus als iemand A. Scharzenegger wil bellen, kan dat! Ik heb zijn nummer :)

  • 07 Maart 2010 - 08:02

    Marianne:

    Hey Lotte (en vader),

    Die 4 weken gingen snel zeg! Leuk om te lezen dat jullie allemaal dingen zien die ik ooit ook gezien heb, dan komt alles bij mij ook weer boven ;) Wel jaloers dat jullie ook naar de grand canyon gaan. Toen wij er waren was er zoveel mist dat we niets gezien hebben. Ik zal het maar met jullie foto's moeten doen ;p
    Geniet ervan en tot straks in NL (hier ook de laatste 1.5 week ;/)

    Dikke knuffel

  • 07 Maart 2010 - 08:03

    Marianne:

    Oh en wat super vervelend van de bagage. Maar als het goed is krijg je wel veel geld terug dus ik weet niet hoe de dollar staat maar anders wordt het nog leuk inkopen doen.....? Maar het blijft natuurlijk vervelend!

  • 07 Maart 2010 - 09:41

    Rianne:

    Lotter en papa!!
    Stoere verhalen weer hoor! Alcatraz lijkt me ook erg indrukwekkend. Begint je pa al te stinken na al die sportivitei en zonder schone kleren ;)? Wel balen van die bagage, hopelijk komt het nog goed!
    Geniet ervan en veel plezier in de grand canyon!!
    Kus, Rianner

  • 07 Maart 2010 - 10:59

    Mam,:

    Hee schatten !!!!!!!!!!
    Wat een toestanden toch,maar met jullie gaat het goed en dat is het belangrijkste!Fijn dat ik jullie toch allebei vanmorgen aan de telefoon heb gehad,na 2 mislukte pogingen van jullie kant,ha ha, ik zit ook niet stil, moet je maar denken.
    Ik ben dus tot maandag nog bij pap en mam,dan ga ik weer op huis aan, en donderdag naar Hanneke:ik heb er zin in.
    En eh.....Lotte, steek pap maar goed in de nieuwe kleren,ik heb er alle vertrouwen in.
    Ik spreek jullie di of wo weer,tussendoor hoop ik wel op een mail of sms,ha ha, anders red ik het niet!!Ik ga weer naar beneden, kijken of ons mam de zondagse soep klaar heeft:heerlijk!!
    Dikke vette kussen van mij en ook van opa oma pieter en henk!!!
    :) :) :) :)

  • 07 Maart 2010 - 11:50

    Marloes:

    Hey!

    Wat je kleine dingetjes noemt, het is toch een beetje pech zo, zonder bagage.. Maar goed, in ieder geval is de trip begonnen en aan de foto's te zien genieten jullie er enorm van! Succes met de bagage verder en ik ben benieuwd naar de Grand Canyon!

    Liefs

  • 07 Maart 2010 - 14:06

    Jolanda:

    Wat hebben jullie toch met die bagage. Bij jou Lotte, ging het ook al niet zo vlotjes! Hopelijk hebben jullie ook nog een beetje tijd over om even te shoppen.
    dan heeft Albert tenminste ook nog wat bagage over voor de terugreis! Heel veel plezier verder en ik verheug me alweer op jullie volgend berichtje met uiteraard veel foto's!! Kus Jolanda en fam

  • 07 Maart 2010 - 14:22

    Jorien:

    Hey Lotte,
    Wat een pech zeg! Gelukkig komt het gelukkig altijd helemaal goed en met jouw blijheid kan je nare dingen altijd kunnen relativeren :)
    Coole foto's en echt heel gezellig dat je vader er nu bij is. Heel veel plezier!!
    Liefs, Jorien

  • 08 Maart 2010 - 07:55

    Jill:

    Hey lieverd,
    Wat ben je toch weer stoere dingen aan het doen. Heerlijk dat reizen!!! Geniet nog van de tijd daar met je paps. Hopelijk arriveert de bagage snel.
    Ik ga het kaartje naar je NL adres sturen zodat het er weer ligt als je thuis komt. :).
    Kus Jill

  • 08 Maart 2010 - 14:12

    Mam:

    Hee lieverds, ik ben ook weer thuis van mijn reisje naar Horssen,ha ha!Ik heb nagenoeg geen yetlag!Het waren fijne dagen bij pap en mam, en nu thuis weer aan de gang.Ik hoor jullie morgen of overmorgen weer,en geniet van alle moois daar!en eh....lotte....al geshopt met pap, steek hem maar goed in de nieuwe kleren, succes!
    dikke kus MJ

  • 08 Maart 2010 - 14:45

    Elisa:

    Hey Lotte en Albert!
    Balen van de baggage zeg... Maar dan kun je nu de Wal-Mart aan je vader laten zien ;) kleren shoppen bij de Wal-Mart,haha.
    Heel veel plezier alvast en ben benieuwd hoe jullie de rest van de trip vinden! Dus kom maar op met meer verhalen en foto's!
    xxx

  • 08 Maart 2010 - 18:27

    Klaartje:

    Heey!!
    Klinkt heftig, aardverschuivingen enzo.. Hoop dat jullie nu alle pech gehad hebben en dat het verder alleen maar super gaaf wordt!!! De foto's zien er in elk geval fantastisch uit!! Have fun!!
    Kus en de groeten aan je pa!

  • 09 Maart 2010 - 18:28

    Mam:

    Hee schatjes,en nog steeds alles naar jullie zin?Goed, helder weer,zodat jullie optimaal kunnen genieten van de mooie uitzichten?En geen wegversperingen meer,door aardverschuivingen?
    ik heb net Hanneke gesproken en het gaat helemaal goed komen a.s donderdag! :) :)
    Ik heb er zin in, want het is al een hele tijd geleden dat ik haar heb gezien,dus het wordt tijd.
    Die dagen dat ik bij haar ben, hebben we al helemaal vol geboekt!!
    Ik spreek jullie nog wel voor die tijd!Nog veel lol en plezier daar,met z'n tweetjes,maar dat zal wel lukken!
    xxxx mamsie :)

  • 10 Maart 2010 - 14:15

    Ongeduldig Iemand !!:

    Hee, waar blijft jullie volgend verhaal en fotoos????Ik blijf natuurlijk toch wel op de hoogte, maar mis jullie(en jullie fotoos!!) ha ha !!
    Nog 1 nachtje en dan ga ik naar Hanneke!!Gaan we Utrecht op z'n kop zetten!!
    dikke kus ( ongeduldig persoontje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi allemaal! Voor de tweede keer welkom op mijn website! Na Nieuw-Zeeland is nu Amerika aan de beurt! Eerst serieus co-schappen lopen op UC Davis en erna lekker rond reizen... Ik ga weer veel foto's en verhaaltjes plaatsen! Liefs Lotte

Actief sinds 22 Juli 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 95704

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 22 Maart 2010

USA

05 Augustus 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: